Elektrowóz EP 08

Czteroosiowe lokomotywy elektryczne serii EP08 wyprodukowane zostały w latach 1972-1976 przez przemysł krajowy (Pafawag we Wrocławiu) w liczbie 14 sztuk. Są one przeznaczone do prowadzenia szybkich pociągów pasażerskich i ekspresowych z prędkością do 140-160km/h. W konstrukcji lokomotywy wykorzystane są w zasadzie zespoły i podzespoły stosowane w lokomotywach uniwersalnych serii EU07. Zmieniony natomiast został stosunek przekładni zębatej z 79:18 na 77:24 oraz układ ułożyskowania wału drążonego Zastosowano tez w lokomotywach EP08 zamiast łożyska ślizgowego łożyska toczne. Dostosowano również w tej lokomotywie do maksymalnej prędkości 160km/h szybkościomierze jazdy i odbieraki prądu (pantografy). Charakterystyki trakcyjne lokomotywy zostały poprawione poprzez pełne wykorzystanie własności zastosowanej izolacji elektrycznych silników trakcyjnych typu EE-541A.

Podstawowe dane techniczne

Układ osi Bo'Bo'
Masa służbowa lokomotywy 80 t
Całkowita długość lokomotywy 15,94 m
Prędkość maksymalna 160 km/h
Stosunek przekładni 77:24
Średnica kół 1250 mm
Rodzaj sterowania ukrotniony
Producent Pafawag
Lata produkcji 1972-1976
Silnki trakcyjne Cztery silniki typu EE-541A.
Moc godzinna 2080 kW
Moc ciągła 2000 kW
System zawieszenia silnika Elastyczny Alsthoma.
Maksymalna siła pociągowa 25 T
Napięcie zasilania 3 kV DC
Napięcie rozrządu 110 V DC
System hamulca Oerlikona
Liczba stopni osłabienia pola brak danych

Opracował Artur Garbacz
na podstawie artykułu z gazety „Sygnały”
Schemat pochodzi z książki:
„Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych”
autor: Józef Fijałkowski i Wiktor Kowalewski

Ten wpis został opublikowany w kategorii Elektrowozy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.