Autobus Ikarus 260

Podstawowe dane techniczne

Silnik RABA MAN D2156HM6U czterotaktowy Diesel, z bezpośrednim wtryskiem promieniowym do przestrzeni spalania o kulistym kształcie usytuowanym w środku tłoka.
Moc maksymalna 162kW przy 2200obr/min
Maksymalny moment obrotowy 765Nm przy 1600obr/min
Skrzynia biegów Csepel ASH-75-2, 5-biegowa.
Układ kierowniczy Csepel 069-08. Przekładnia kulkowa, hydraulicznie scalona. Całkowita ilość obrotów kierownicy 5,75. Kąt obrotu wału kierownicy 90 stopni. Przełożenie układu kierowniczego 1:22,5.
Hamulce Hamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, z komorą hamulcową i z odwadniaczem typu siccomat. Hamulec postojowy (awaryjny), podwójny sprężynowy siłownik działający na tylny most.
Wymiary 11000x2500x3160 mm
Masa własna 9000 kg
Liczba miejsc 22 siedzące, 80 stojących.
Prędkość maksymalna 80 km/h

Opracowano na podstawie książki
„Autobus Ikarus 260”

Ten wpis został opublikowany w kategorii Autobusy miejskie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.