Autobus Ikarus 260

Podstawowe dane techniczne

SilnikRABA MAN D2156HM6U czterotaktowy Diesel, z bezpośrednim wtryskiem promieniowym do przestrzeni spalania o kulistym kształcie usytuowanym w środku tłoka.
Moc maksymalna162kW przy 2200obr/min
Maksymalny moment obrotowy765Nm przy 1600obr/min
Skrzynia biegówCsepel ASH-75-2, 5-biegowa.
Układ kierowniczyCsepel 069-08. Przekładnia kulkowa, hydraulicznie scalona. Całkowita ilość obrotów kierownicy 5,75. Kąt obrotu wału kierownicy 90 stopni. Przełożenie układu kierowniczego 1:22,5.
HamulceHamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, z komorą hamulcową i z odwadniaczem typu siccomat. Hamulec postojowy (awaryjny), podwójny sprężynowy siłownik działający na tylny most.
Wymiary11000x2500x3160 mm
Masa własna9000 kg
Liczba miejsc22 siedzące, 80 stojących.
Prędkość maksymalna80 km/h

Opracowano na podstawie książki
„Autobus Ikarus 260”

Ten wpis został opublikowany w kategorii Autobusy miejskie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.