Autobus Ikarus 280

Podstawowe dane techniczne

  Ikarus 280.26 Ikarus 280.70E
Silnik RABA MAN D2156HM6U 6-cylindrowy, rzędowy, czterotaktowy Diesel, z bezpośrednim wtryskiem promieniowym do przestrzeni spalania o kulistym kształcie usytuowanym w środku tłoka, o pojemności skokowej 10349cm3. RABA D10UTS180 6-cylindrowy, rzędowy, czterosuwowy wysokoprężny, z bezpośrednim wtryskiem, z komorą spalania w kształcie kuli w tłoku z doładowaniem, o pojemności skokowej 10350cm3.
Moc maksymalna 142kW przy 2100obr/min 180kW przy 1900obr/min
Maksymalny moment obrotowy 697Nm przy 1300obr/min 1027Nm przy 1140obr/min
Skrzynia biegów Csepel ASH-75-2, 5-biegowa. ZF-ECOMAT 4HP500 4-biegowa automatyczna z przekładnią hydromechaniczną ZF-W-360-101 i z hydraulicznym hamulcem zwalniającym.
Układ kierowniczy Csepel 069-08. Przekładnia kulkowa, hydraulicznie scalona. Całkowita ilość obrotów kierownicy 5,75. Kąt obrotu wału kierownicy 90 stopni. Przełożenie układu kierowniczego 1:22,5. Na licencji ZF o przełożeniu 1:25,5 z pompą układu hydraulicznego ZF 7674.
Hamulce Hamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, z komorą hamulcową i z odwadniaczem typu siccomat.W przyczepie działanie taworu hamulcowego. Hamulec postojowy (awaryjny), podwójny sprężynowy siłownik działający na tylny most. W przyczepie działa przez zawór na oś przyczepy układu hamulcowego. Hamulec główny dwuobwodowy pneumatyczny z suszarką powietrza KNORR na każdej osi z ramionami automatycznego nastawienia hamulca. W przyczepie układ hamulcowy uruchamiany przez zawór sterujący. Hamulec postojowy (awaryjny) podwójnego działania siłownik hamulcowy oddziaływuje na tylny most a przez zawór sterujący na oś przyczepy. Hamulec drzwi oddziaływuje na tylny most.
Wymiary 16500x2500x3160mm 16500x2500x3160mm
Masa własna 11500 kg 12500 kg
Liczba miejsc 35 siedzące, 120 stojących. 35 siedzące, 120 stojących.
Prędkość maksymalna 66,5 km/h 64 km/h

Opracowano na podstawie książki
„Autobus Ikarus 280”

Ten wpis został opublikowany w kategorii Autobusy miejskie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.