Autobus Ikarus 280

przez | 23 lutego 2010

 

Podstawowe dane techniczne
 Ikarus 280.26Ikarus 280.70E
SilnikRABA MAN D2156HM6U 6-cylindrowy, rzędowy, czterotaktowy Diesel, z bezpośrednim wtryskiem promieniowym do przestrzeni spalania o kulistym kształcie usytuowanym w środku tłoka, o pojemności skokowej 10349cm3.RABA D10UTS180 6-cylindrowy, rzędowy, czterosuwowy wysokoprężny, z bezpośrednim wtryskiem, z komorą spalania w kształcie kuli w tłoku z doładowaniem, o pojemności skokowej 10350cm3.
Moc maksymalna142kW przy 2100obr/min180kW przy 1900obr/min
Maksymalny moment obrotowy697Nm przy 1300obr/min1027Nm przy 1140obr/min
Skrzynia biegówCsepel ASH-75-2, 5-biegowa.ZF-ECOMAT 4HP500 4-biegowa automatyczna z przekładnią hydromechaniczną ZF-W-360-101 i z hydraulicznym hamulcem zwalniającym.
Układ kierowniczyCsepel 069-08. Przekładnia kulkowa, hydraulicznie scalona. Całkowita ilość obrotów kierownicy 5,75. Kąt obrotu wału kierownicy 90 stopni. Przełożenie układu kierowniczego 1:22,5.Na licencji ZF o przełożeniu 1:25,5 z pompą układu hydraulicznego ZF 7674.
HamulceHamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, z komorą hamulcową i z odwadniaczem typu siccomat.W przyczepie działanie taworu hamulcowego. Hamulec postojowy (awaryjny), podwójny sprężynowy siłownik działający na tylny most. W przyczepie działa przez zawór na oś przyczepy układu hamulcowego.Hamulec główny dwuobwodowy pneumatyczny z suszarką powietrza KNORR na każdej osi z ramionami automatycznego nastawienia hamulca. W przyczepie układ hamulcowy uruchamiany przez zawór sterujący. Hamulec postojowy (awaryjny) podwójnego działania siłownik hamulcowy oddziaływuje na tylny most a przez zawór sterujący na oś przyczepy. Hamulec drzwi oddziaływuje na tylny most.
Wymiary16500x2500x3160mm16500x2500x3160mm
Masa własna11500 kg12500 kg
Liczba miejsc35 siedzące, 120 stojących.35 siedzące, 120 stojących.
Prędkość maksymalna66,5 km/h64 km/h
 

Opracowano na podstawie książki
„Autobus Ikarus 280”