Autobus Jelcz 120M

Podstawowe dane techniczne

Silnik SWT11/300/1 z zapłonem samoczynnym, rzędowy, poziomy, 6-cio cylindrowy, doładowany o pojemności 11,1dm3
lub na życzenie
MAN D2866UH z zapłonem samoczynnym, rzędowy, poziomy, 6-cio cylindrowy o pojemności 11,97dm3.
Moc maksymalna silnik SWT11 - 162kW przy 2000obr/min
silnik MAN D2866UH - 180kW przy 2200obr/min
Maksymalny moment obrotowy silnik SWT11 - 865Nm przy 1500obr/min
silnik Man D2866UH - 870Nm przy 1200-1500obr/min
Skrzynia biegów S4-95 mechaniczna 4-biegowa, synchronizowana
lub na życzenie
ZF4HP500 automatyczna 4-biegowa z integralnym zwalniaczem.
Układ kierowniczy Przekładnia kierownicza 8065 ze wspomaganiem hydraulicznym.
Hamulce Układ hamulcowy dwuobwodowy. Hamulec roboczy mechaniczny, bębnowo-szczękowy sterowany pneumatycznie z siłownikami tłokowymi na osi przedniej i membranowo-sprężynowymi na osi tylnej. Hamulec postojowy (awaryjny) działa na koła tylne za pomocą części sprężynowej siłowników. Hamulec silnikowy działa poprzez odcięcie dopływu paliwa do silnika oraz dławienie spalin.
Wymiary 12000x2500x3040mm
Masa własna 9800kg
Liczba miejsc 34 siedzące, 110 stojących.
Prędkość maksymalna z silnikiem SWT11 - 74,5km/h
z silnikiem MAN D2866UH - 82,0km/h

Opracowano na podstawie książki
„Autobus Jelcz 120M”

Ten wpis został opublikowany w kategorii Autobusy miejskie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.