Kraków – W tym roku nie będzie przebudowy linii tramwajowej do Nowej Huty

Ten rok będzie kolejnym, w którym miasto nie rozpocznie modernizacji linii tramwajowej do Nowej Huty na trasie od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. Może uda się tego dokonać w przyszłym roku.

– Ta inwestycja jest jedną z najważniejszych dla miasta. Na pewno była ważniejsza niż wybudowanie linii tramwajowej do Płaszowa. Na trasie Nowa Huta – Kraków jeździ przecież każdego dnia tysiące ludzi. Szkoda, że znów będą musieli czekać na to, aby podróżować w lepszych warunkach. Powodem tego jest to, że miasto w ubiegłym roku nie zdążyło odpowiednio przygotować tego zadania i nie znalazło na nie finansowania – komentuje Włodzimierz Pietrus, radny PiS, który zamierza zabiegać o to, aby w planach miasta wróciła koncepcja modernizacji linii tramwajowej nie tylko do placu Centralnego, ale również do Wzgórz Krzesławickich.

– Linia tramwajowa do Nowej Huty nie jest pierwszej młodości i pasażerowie mogą to odczuwać – przyznaje Marek Gancarczyk, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Dodaje, że jest już możliwość skierowania do Nowej Huty nowoczesnych tramwajów typu bombardier. Jako przykład podaje „5”. Zaznacza, że najważniejsza byłaby wymiana torowiska i dostosowanie go do parametrów szybkiego tramwaju. Dzięki temu na trasie Kraków – Nowa Huta tramwaje jeździłyby szybciej i nie „kołysało” by w nich tak jak teraz. Plan inwestycji obejmuje również przebudowę ulic wzdłuż trasy tramwaju, budowę ścieżek rowerowych, naprawę chodników, postawienie nowych wiat oraz tablic informacyjnych na przystankach. Na całej trasie wprowadzony byłby również nowy system sterowania ruchem.

– Chcemy w tym roku skompletować dokumentację i złożyć wniosek o pozwolenie na budowę, aby można było inwestycję rozpocząć w przyszłym roku – informuje Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Koszt prac na odcinku rondo Mogilskie – plac Centralny szacuje się na ok. 177 mln zł. Miasto będzie zabiegać, aby ok. 70 mln zł pozyskać ze środków unijnych. Na przedsięwzięcie w projekcie tegorocznego budżetu zaplanowano 1,5 mln zł. Na wykonanie prac potrzeba ok. 2 lat.

Modernizacji linii do Nowej Huty nie udało się rozpocząć z okazji obchodzonego dwa lata temu jubileuszu 60-lecia Nowej Huty. Problemy finansowe spowodowały, że podobnie było w minionym roku.

Dziennik Polski
autor: Piotr Tymczak

Ten wpis został opublikowany w kategorii Informacje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.