Parowóz Ol 12

Ol12 był to ulepszony parowóz typu 329, oznaczony jako typ 429. Podstawową różnicą było zastosowanie pary przegrzanej, pomimo tego, że powierzchnia przegrzewacza była niezbyt wielka. Parowozy te były budowane w latach 1909-1917 w trzech odmianach: pierwsza (57 sztuk) z suwakami tłokowymi przy cylindrze wysokoprężnym i płaskimi przy niskoprężnym, druga (126 sztuk) z obydwoma suwakami tłokowymi, trzecia (196 sztuk) z silnikiem parowym bliźniaczym. Zarówno parowozy z silnikiem sprzężonym, jak i bliźniaczym były oznaczone na PKP jednolicie jako seria Ol12. Parowozów pierwszej odmiany eksploatowano na PKP 46, drugiej 60. Po II wojnie rewindykowano tylko pojedyncze maszyny.

„Parowozy kolei polskich”
Wydawnictwo: Komunikacji i Łączności
Warszawa 1978

Ten wpis został opublikowany w kategorii Parowozy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.