Spalinówka M62

Pierwsze lokomotywy M62 (ST44) poza PKP pojawiły się w latach 1978-1979, zakupione w liczbie 12 egzemplarzy dla kombinatu Petrochemicznego w Płocku i Kopalni Piasku Podsadzkowego Kotlarnia. Od kilku lat te nienowoczesne, ale niezawodne i mocne lokomotywy są ponownie przedmiotem zainteresowania wielu przewoźników. Większość pojazdów została sprowadzona z zagranicy (głównie z Niemiec) i naprawiona w kraju, wraz z przystosowaniem do kursowania po sieci kolejowej PKP PLK. Na przełomie lat 2005-2006 w ramach naprawy, pierwsze dwie lokomotywy zakupione przez Pol-Miedź-Trans zostały poddane modernizacji w Zakładach PESA. Zabudowano w nich nowe czterosuwowe 12-cylindrowe silniki spalinowe produkcji zakładów w Kołomnie (Rosja) o tej samej mocy jak oryginalne jednostki napędowe, układy sygnalizacji i gaszenia pożaru, smarowanie obrzeży kół, poprawiono wyposażenie kabin sterowniczych.

Podstawowe dane techniczne

Układ osi Co'Co'
Typ silnika (po moderniz.) 12CzN26/26
Moc znamionowa 1470 kW
Rodzaj przekładni elektryczna
System ogrzewania nie ma
Sterowanie wielokrotne jest
Prędkość maksymalna 100 km/h
Średnica kół 1050 mm
Masa służbowa 116500 kg
Długość całkowita 17550 mm
Lata budowy 1967-1986
Producent LTZ

„Atlas Lokomotyw 2007”
autor: Paweł Terczyński
wydawca: Poznański Klub Modelarzy Kolejowych
Poznań 2007

Ten wpis został opublikowany w kategorii Spalinówki. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.