Spalinówka M62M (EM62)

Najbardziej rozwinięty program modernizacji lokomotyw M62 jest realizowany przez przewoźnika Rail Polska. Rekonstrukcja pojazdów polega na zabudowie nowego zespołu prądotwórczego (16-cylindrowy silnik General Motors, prądnica główna AR10), maszyn pomocniczych i układu chłodzenia. Do przebudowy przeznaczono w pierwszej kolejności lokomotywy pochodzące z Estonii. Stąd też wcześniej na początku była litera „E” w oznaczeniu serii. Na chwilę obecną likwidowane jest jednak oznaczenie „EM” i jest ono zastępowane od słowa „modernizacja” literą M na końcu. Unowocześnianie przeprowadzane jest w Zakładzie Taboru Kolejowego Rail Polska we Włosienicy przy użyciu podzespołów sprowadzanych z USA, pochodzących z lokomotyw serii F40PH. Efektem modernizacji jest podwyższenie mocy pojazdu o 50%, zwiększenie niezawodności, zmniejszenie jednostkowego zużycia paliwa i oleju oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin i poprawa warunków pracy drużyn trakcyjnych. Pojazdy wyposażono w wymagane w Polsce urządzenia bezpieczeństwa ruchu pociągów.

Podstawowe dane techniczne

Układ osiCo'Co'
Typ silnika spalinowego645E3B
Moc znamionowa2208 kW
Rodzaj przekładnielektr. AC/DC
System ogrzewaniabrak
Sterowanie wielokrotnejest
Prędkość maksymalna100 km/h
Średnica kół1050 mm
Masa służbowa120000 kg
Długość całkowita17550 mm
PrzebudowaRail Polska

Tekst z wprowadzonymi drobnymi aktualizacjami pochodzi z książki:
„Atlas Lokomotyw 2007”
autor: Paweł Terczyński
wydawca: Poznański Klub Modelarzy Kolejowych
Poznań 2007

Ten wpis został opublikowany w kategorii Spalinówki. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.