Spalinówka M62M (EM62)

Najbardziej rozwinięty program modernizacji lokomotyw M62 jest realizowany przez przewoźnika Rail Polska. Rekonstrukcja pojazdów polega na zabudowie nowego zespołu prądotwórczego (16-cylindrowy silnik General Motors, prądnica główna AR10), maszyn pomocniczych i układu chłodzenia. Do przebudowy przeznaczono w pierwszej kolejności lokomotywy pochodzące z Estonii. Stąd też wcześniej na początku była litera „E” w oznaczeniu serii. Na chwilę obecną likwidowane jest jednak oznaczenie „EM” i jest ono zastępowane od słowa „modernizacja” literą M na końcu. Unowocześnianie przeprowadzane jest w Zakładzie Taboru Kolejowego Rail Polska we Włosienicy przy użyciu podzespołów sprowadzanych z USA, pochodzących z lokomotyw serii F40PH. Efektem modernizacji jest podwyższenie mocy pojazdu o 50%, zwiększenie niezawodności, zmniejszenie jednostkowego zużycia paliwa i oleju oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin i poprawa warunków pracy drużyn trakcyjnych. Pojazdy wyposażono w wymagane w Polsce urządzenia bezpieczeństwa ruchu pociągów.

Podstawowe dane techniczne

Układ osi Co'Co'
Typ silnika spalinowego 645E3B
Moc znamionowa 2208 kW
Rodzaj przekładni elektr. AC/DC
System ogrzewania brak
Sterowanie wielokrotne jest
Prędkość maksymalna 100 km/h
Średnica kół 1050 mm
Masa służbowa 120000 kg
Długość całkowita 17550 mm
Przebudowa Rail Polska

Tekst z wprowadzonymi drobnymi aktualizacjami pochodzi z książki:
„Atlas Lokomotyw 2007”
autor: Paweł Terczyński
wydawca: Poznański Klub Modelarzy Kolejowych
Poznań 2007

Ten wpis został opublikowany w kategorii Spalinówki. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.