Tramwaj 112N

Tramwaj typu 112N jest tramwajem 6-osiowym dwuczłonowym przegubowym z obniżonym poziomem podłogi na części długości. Układ napędowy stanowi 6 silników o mocy 40 kW z tyrystorowym układem rozruchowym. Tramwaj jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, matek z dziećmi w wózkach i osób starszych. Drugi człon ma przestrzeń z niską podłogą o wysokości 340 mm nad główką szyny, siedzenia pasażerskie miękkie z tkaniny wandaloodpornej, ogrzewanie agregatami grzejnymi z regulacją automatyczną, oddzielną dla każdego członu. Tramwaj ma czworo drzwi otwieranych na zewnątrz o szerokości prześwitu w stanie otwartym 1 300 mm, otwieranie drzwi – centralne lub indywidualne, za zezwoleniem motorniczego, przyciskiem z zewnątrz lub wewnątrz tramwaju, zabezpieczenie przed uchwyceniem pasażera -tzw. czułymi krawędziami i dodatkowo wyłącznikiem przeciążeniowym, kabina motorniczego jest oddzielona od przedziału pasażerskiego przezroczystą ścianką z płyty poliwęglanowej z drzwiami, na pulpicie jest umieszczony prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem, sterowanie prędkością tramwaju za pomocą zadajnika ręcznego z funkcją czuwaka, w podłodze znajduje się dodatkowy czuwak nożny.

Tramwaj jest wyposażony w silniki napędowe prądu stałego z przewietrzaniem własnym. Sterowanie napędem jest realizowane za pomocą aparatury zbudowanej na elementach półprzewodnikowych i w połączeniu z hamowaniem odzyskowym. Tramwaj jest wyposażony w trzy jednakowej konstrukcji wózki typu 5NNa, posiadające (w odróżnieniu od wózków stosowanych w tramwajach typu 105N): – I stopień odsprężynowania wykorzystujący elementy stalowo-gumowe firmy Phoenix. – II stopień odsprężynowania ze sprężynami stalowymi i tłumikami drgań pionowych. – hamulce szynowe o sile docisku 60 kN,

„Nowe Tramwaje Wieloczłonowe”
Wydawca: Konstal

Ten wpis został opublikowany w kategorii Tramwaje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.