Tramwaj 114N

przez | 15 lutego 2010

Tramwaj typu 114Na jest rozwinięciem konstrukcji tramwaju 112N i ma wiele tych samych rozwiązań szczególnie w budowie trzyczłonowego pudła. Różni się większą pojemnością pasażerów i lepszymi parametrami ruchowymi. Obniżona podłoga znajduje się w członie środkowym. Układ napędowy stanowi 8 silników o mocy 40kW każdy umieszczonych na 4 wózkach napędnych typu 5NNa. Silniki są na prąd stały z przewietrzaniem własnym, układ rozruchowy jest tyrystorowy, a sterowanie napędem jest realizowane za pomocą aparatury wyprodukowanej w zakładach Elmor w Gdańsku z zastosowaniem elementów półprzewodnikowych i modułowej konstrukcji.

 

Podstawowe dane techniczne
Udział niskiej podłogiokoło 15%
Masa własna34000kg
Liczba miejsc32 siedzących, 253 stojących
Prędkośc maksymalna70km/h
Przyśpieszenie maksymalne1,4m/s2
Opóźnienie hamowania służbowego1,4m/s2
Opóźnienie hamowania awaryjnego3,0m/s2
 

Opracowano na podstawie danych
pochodzących ze strony Konstalu