Tramwaj 116N

Tramwaj typu 116Na i 116N jest tramwajem trzyczłonowym 6-ścio osiowym z napędem na 4-ry osie. Trzyczłonowe pudło ma 62% niskiej podłogi. Układ elektryczny na prąd zmienny z elementów półprzewodnikowych sterowanych mikroprocesorowo. Do wyboru jest również odmiana z układem elektrycznym na prąd stały 116N. Specjalna konstrukcja panelowo-szkieletowa czoła pudła, ze strefą pochłaniania energii, polepsza bezpieczeństwo motorniczego i pasażerów, ułatwiając również naprawę uszkodzeń po kolizji. Tramwaj posiada agregaty wentylacyjne zabudowane na dachu jak i również agregaty grzejno-wentylacyjne sterowane automatycznie. Przy drugich drzwiach znajduje się odchylana pochylnia, która ma na celu ułatwienie wjazdu wózkom inwalidzkim. Przejścia między członami są obudowane podwójnymi harmoniami, co zapewnia lepszą izolację cieplną i dźwiękową. Tramwaj posiada czworo drzwi otwieranych na zewnątrz o prześwicie 1300mm. Drzwi posiadają system zabezpieczenia pasażera przed uchwyceniem. W członie środkowym znajduje się wózek toczny wyposażony w dwa stopnie odsprężynowania z tłumikami drgań, hamulce tarczowe i szynowe. Człony skrajne posiadają wózki napędowe wyposażone również w dwa stopnie odsprężynowania z tłumikami drgań.

Podstawowe dane techniczne

Udział niskiej podłogi około 62%
Masa własna 29000kg
Liczba miejsc 40 siedzących, 155 stojących
Prędkośc maksymalna 70km/h
Przyśpieszenie maksymalne 1,4m/s2
Opóźnienie hamowania służbowego 1,4m/s2
Opóźnienie hamowania awaryjnego 3,0m/s2

Opracowano na podstawie danych
pochodzących ze strony Konstalu

Ten wpis został opublikowany w kategorii Tramwaje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.