Tramwaj NGT6K

Bombardiery w Krakowie bo chyba tak trzeba by było zatytułować ten tekst gdyby był on notatką prasową. Bombardiery ale dlaczego właśnie bombardiery. Otóż pod tą nazwą zostały ochrzczone tramwaje NGT6K, które w zamierzeniu mają obsługiwać linię szybkiego tramwaju. Nazwa ta pochodzi od firmy która je produkuje czyli Bombardier Transportation. Pierwszy z tych pojazdów szynowych a raczej należałoby napisać jego szkielet przyjechał do rodu Kraka 20 października 1999 roku. Dalsze jego konstruowanie powierzono Miejskim Zakładom Naprawy Taboru w Krakowie. Ze szkieletu w hali MZNT powstawał gotowy pojazd, zakładana była cała elektronika, poszycie wewnętrzne jak i elementy zewnętrzne. Drugą nie mniej ważną informacją a chyba jeszcze ważniejszą było to że niemiecka strona odpowiedzialna za dostawę tychże tramwai zrobiła mikołajkowy prezent i 6 grudnia 1999 roku gotowy tramwaj z numerem bocznym 2001 został odebrany przez przedstawicieli MPK Kraków. Tramwaj NGT6K pod koniec stycznia 2000 roku rozpoczął swoją pracę na trasie Nowy Bieżanów – Bronowice. Od tej pory kolejne wagony są widoczne na kolejnych krakowskich liniach, na których z uwagi na skrajnie, tramwaje te mogą się poruszać.

Trzyczłonowy niskopodłogowy tramwaj typu NGT6K został zaprojektowany do eksploatacji w sieci tramwajowej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie. Koncepcja pojazdu jest oparta na polskich przepisach dotyczących budowy i eksploatacji tramwajów. Pojazd został zaprojektowany i wykonany w wersji jednokierunkowej. Konstrukcyjnie jest on przygotowany do wykonania w wersji dwukierunkowej z możliwością łączenia w pociąg. Udział części niskopodłogowej wynosi 65 %. Wysokość wejścia wynosi 290 mm i wraz z czterema odskokowo-przesuwnymi drzwiami umożliwiają szybką wymianę pasażerów. Dachowe urządzenia wentylacyjne wraz z akumulacyjnymi urządzeniami grzewczymi pod siedzeniami gwarantują komfort w zakresie klimatyzacji. Dobra izolacja cieplna, akustyczna oraz wyścielane siedzenia kubełkowe stanowią uzupełnienie wyposażenia nowoczesnych tramwajów. Miejsce pracy motorniczego odpowiada najnowszym założeniom ergonomicznym.

Podstawowe dane techniczne

Silniki 4x125kW, asynchroniczne prądu trójfazowego z własnym chłodzeniem.
Sterowanie Selektywne na każdy silnik. Magistrala pokładowa BISS/IBIS drugiej generacji na pociąg i wagon.
Hamulce Podstawowe - sześć hamulców każdy po 66kN elektrodynamiczne z odzyskiem energii, mechaniczne samoczynne postojowe - mechaniczne zwalniane hydraulicznie.
Wymiary 26000x2400x3455mm
Masa własna 31600 kg
Liczba miejsc 76 siedzące, 100 stojących.
Prędkość maksymalna 70 km/h

Opracowano na podstawie informacji pochodzących od:
Bombardier Transportation

Ten wpis został opublikowany w kategorii Tramwaje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.